Baseballmatch, igen!

Ja nu är baseballsäsongen igång, matcherna räknas och allt handlar om baseball just nu!
Så, i onsdags hade killarna en match borta i Chula vista, vilket är ca. 1 timme iväg, 10 minuter från mexico! Hahaha. Och de vann!

I torsdags vcar det heller ingen träning för min del för att jag var tvungen att gå på min dumma historia eftersom mitt betyg inte var så  bra sist. Jag dog typ av tråkighet men jag kom i tid för de sista 10 minuterna av träningen! Det gjorde min dag! Haha!

Igår, fredags var det ännu en gång match och den vann vi också! Vårat lag är verkligen bra. Jag jobbade i snackbaren tillsammans med cheerleaders och vi hade det allmänt trevligt och jag kan inte säga att jag följde matchen flitigt, men vi vann i alla fall och det är det som räknas! Så glada miner var det.. FRAM TILLS IDAG!

Idag hade vi en match som vi tyvärr tyvärr tyvärr förlorade. 13-11 i Ramona, En timme iväg, en liten liten by. Jag skulle typ dö om jag bodde där. Vad kan man göra? Hm.. Köpa Getar, köpa kattungar, tatuera sig, äta ute, gå i skolan och gå på en nattklubb! Woho. Matchen var låååång, och det var kallt ute så det var mer eller mindre en plåga att sitta där. Och in addition to that, jag förstod inte matchen och vad som hände, för jag förstår faktiskt inte baseball, jag tittar inte på spelet, jag tittar på killarna. Men idag så bestämde jag mig för att lära mig en massa så jag vet såååå mycket mer just nu om baseball och dess regler än vad jag gjorde imorse när jag vaknade. Så jag är stolt!
Så matchen började klockan 13.30 och var slut klockan 5. Matcherna är riktigt långa.
Sen kom vi hem och bara tog det lugnt, vi var alla trötta och inte direkt överglada, för vi förlorade ju faktiskt matchen! Men nu tar vi nya tag inför Onsdag, då nästa match är!

Och juste! Måste bara berätta, att baseballlaget har en liten "tidning" med speltider, presentation av spelarna och Lagfoton. Ni vet den bilden med killarna som jag är med på? Den är med i den tidningen och under bilden står det: "Now the picture is complete, with our #1 fan Linn"

Stolt jag blir :) Hahaha. Puss

Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Synd att ni förlorade. Men sånt är livet. Vi håller tummarna för att det ska gå bra på onsdag.

Kul att du lärde dig mer om Baseboll-reglerna. Det blir roligare att titta på så. Vi har också gått in på Wikipedia och läst en hel del om den här sporten:)))

Kul med tidningsbilden. Kan du inte klippa ut tidningen, scanna bilden och lägga ut tidnings klippet?Det vore kul o spara den.Finns det ngn nät-version av tidningen?

P.s Kul o läsa din blogg igen :))

Puss puss

2010-03-14 @ 17:28:06
Postat av: cornelia

ååå linn va underbart du har det! du är allt rolig, jag vet inte reglerna men det spelar ingen roll.. jag kollar ju på killarna ! :D:D Du verkar ha det underbart hjärtat. Du är saknad här hemma. Vi får åka till usa tillsammans sen så jag får träffa alla som tar hand om dig finaste.



Puss love

2010-03-14 @ 19:58:21
URL: http://corneliaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0