Hej på er alla!

Hoppas allt är bra med er. Här är det bra som vanligt! Jag lever livet, och njuter till 110%. Idag har det öst ner igen, men killarna hade fortfarande träning och det var lika roligt som vanligt. Faktiskt roligare för jag snackade mer med dom än vanligt, för de var i gymmet så det var enklare än när de är ute och springer på fältet.
Ja vad har det hänt för roligt idag då! Hm.. Inget speciellt. Livet är vanligt här, inga nya överraskningar här varje dag, det är precis som det är hemma. Men underbart är det dock. Jag bara njuter..
Mamma hörde att du hade ringt idag!

Vill ni veta hur en dag ser ut för mig?

Jag vaknar runt halv 6-6, för jag vill hinna med att duscha innan blake för han tar alltid så lång tid på sig! Plus att han tar allt varmvatten haha. Sen går jag ner och äter frukost, och sen sminkar jag mig. Jag tar alltid med mig mina kläder in till badrummet och byter om därinne.
Sen åker jag, rick och blake till skolan.
Jag börjar alltid dagen med T.A eller Art 1. Sen har vi något som heter ELP, och då får man gå till vilket klassrum man vill. Många ser den halvtimmen som en hangout timme där man inte gör något annat än att umgås, även jag. Sen går vi till nästa lektion, och i början av den lektionen så har vi SSR. Stupid silence reading kallar jag det men det är självklart inte rätt. Vi sitter alltså och "läser" i en halvtimme. Men för många elever innebär denna halvtimme Ipod, mobilspel eller skvallertidningar. Sen börjar den riktiga lektionen som håller på till klockan 12.01, då får vi lunch i 40 minuter. Efter lunch så går vi vidare till nästa och sista klassen som är Engelska eller Franska för min del. Där inne sitter vi till klockan 14.21 då klockan ringer och vi äntligen får åka hem, eller som i mitt fall, springa så fort jag kan till baseballträningen. Sen sitter jag där i kanske 1,5 timme och umgås med killarna/tittar på dem springa omkring. Sen byter dom om med musik och dom har typ värsta party där inne och jag får inte vara med för dom byter om :(.. Haha menmen.. det är ok!

Sen åker jag, blake och rick hem och de sitter bänkade vid sportkanalen på tv'n, och jag sitter vid datorn eller umgås med resten av familjen. Haha nej de siter inte bänkade men sportkanalen är alltid på. Det tycker jag är lite kul haha.

Skillnader mellan USA och Sverige!

- Killar är artigare här, de vet sina "manors" och hur man ska bete sig mot en tjej, vilket är något som svenska killar saknar.

- Svenska killar ser dock bättre ut

- Här dejtar man ända tills killen frågar om tjejn vill "go out" med honom, då är man officiellt tillsammans.

- Lektioner börjar så konstiga tider, lixom vem slutar klockan 14.21 och inte bara 14.20?

- Man får absolut inte lämna klassrummet innan klockan ringer.

- Vi är instänga med galler på skolan med vakter som går omkring, och vi måste ha en hall-pass för att få gå på toa.

- Tonåringar får inte stänga dörren om sig när de har pojkvän/flickvän hemma hos sig.

- Många har inte sex pga. moraler och religion

- Föräldrar har bättre relation till sina barns vänner, de är alla som kompsiar medans i sverige är det ett stort mellanrum.

- Skolmaten måste man betala för själv, och den är inte nyttig. Nudlar, pizza, burrito, sallad.. Sen har dom ngn äcklig stor kaka med sylt och jordnötssmör. BLÄÄÄ!



Har inte laddat min kamera men jag ska göra det så att jag kan ta lite bilder.

Kommentarer
Postat av: mamma & pappa

Hej gumman,

tack för den utförliga inlägget. Det var underbart o läsa.

Jag har varit mycket upptagen med jobbet och mycket annat, men jag har följt din blogg varje dag.

Dina linser kan du ju köpa i USA. Du kan bara ta med dig en av dina linser och visa hos optikern och sedan beställa där.Det kostar so otroligt mycket att skicka linser. Självklart står vi för den kostnaden.

Idag är Erik hemma med hög feber :(( Men det är ju bara en förkylning som snart går över.Han ska välja gymnasie nu och det blir nog Blackeberg natur-natur för hans del. Han har jätte fina betyg och kommer med all säkerhet in.

Annars är allt som vanligt här också. Snön och kylan håller i sig , men snart kan vi se våren:)))

Hanna har börjat på dagis igen efter operations uppehåll.

massor med pussar o kramar

2010-01-21 @ 09:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0