Jordbävning

Igår hade vi en jordbävning. Jag vaknade  upp klockan 6.15 av att hela mitt rum, även jag, skakade runt. Jag visste direkt att det var en jordbävning så jag blev inte rädd alls (kors i taket), utan jag tyckte att det var coolt! Jag var inte helt säker på att det var en jordbävning men typ en timme senare kom rick in i mitt rum och ba: Linn kände du jordbävningen? Så wohooooooooo jag har upplevt en 5,0 jordbävning! Sen rullade dagen på som vanligt med Bild, Historia (Så jävla tråkigt.. Hade jag kunnat välja mellan att bo i historiarummet i 10 år eller ta självmord, så hade jag valt självmord),  och sen franska där läraren är helknasig. Vi har börjat med projektarbeten om en historisk fransk figur, och han gav oss 40 minuter att hitta information om den figuren. Utan böcker, utan internet. Så, så här löd vår konversation:

Linn: Hey can we go to the library?
Lärare: No det är fullt där
Linn: Nej det är typ tomt
Lärare: Du stannar 5 minuter efter att vi slutar.

Ursäkta? Han är verkligen konstig. Men sen behövde jag inte stanna i alla fall och jag var tyst för jag ville inte skapa några bråk.

Nu är klockan 6.09 på morgonen och jag ska till skolan om 50 minuter. Tänkte bara uppdatera er lite.

Pussar och Kramar

Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Wowww, jordbävning på 5,0 R ???? :)) Som tur är så händer det inget i USA. Hade detta hänt i Asien så hade många städer blivit till ruiner.

Historie lektioner är inte roliga, men att välja självmord istället för historielektionen är lite att ta i. Men jag hade nog gjort samma sak om jag hade behövt stanna i historiarummet i 10 år :)))))

Det räcker väl med en lektion eller två om dagen eller hur? :))

Ha en trevlig resa till Las Vegas

Puss puss

2010-02-03 @ 08:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0