Friday

Idag är det äntligen fredag och jag har en riktigt rolig helg framför mig. Idag åkte jag direkt från skolan till nagelsalongen där jag fixade mina naglar. De är nu långa med fransk manikyr med en silverlinje som bryter av det vita och rosa. Efter det åkte jag hem och hade inget att göra så jag följde med rick och sandy till deras kompisar (mina kompisars föräldrar), för de förberedde en sak till baseballen. Det var trevligttt!

Dagen har varit bra. Idag på lunchrasten hade vi en sak som ehter club carneval och då är det att alla "klubbarna" köper hem mat från t.ex mcdonalds och burger king och taco bell och gud vet vad, och säljer det som lunch. Ja, vi är ju faktiskt i usa. Jag åt pizza och cheesecake till lunch. Ursch vad onyttigt. Sen hade jag franska. Fy fan min franskalärare går mig verkligen på nerverna. Han hatar typ mig och favoriserar verkligen andra framför mig.
Jag får inte ens gå på toaletten under hans lektioner.. Men guess what! DET FÅR DE ANDRA! Så idag fick en kille gå på toa så när han var tillbaka så frågade jag om jag fick gå och han skakade bara på huvet och sa nej.
Sen råkade min kontaktlins ploppa ut ur mitt öga. Så jag går fram till han med linsen i fingret och så här löd vår konversation:

Linn: Kan jag snälla få gå och sätta i min lins igen?
Lärare: Nej det kan du itne få. Du får sätta in den här.
Linn; Men jag behöver en spegel.
Lärare: Amen kasta linsen eller försök sätta in den här.

Han är så konstig. Jag tycker inte alls om honom. Ah!

Imorgno ska mina värdföräldrar bort så jag ska på födelsedagsfest och sen sova hos erin. Puss
Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Jag tror att det är en speciell typ av människor som väljer att bli lärare i franska, det spelar ingen roll om dom finns i Sverige eller i USA, dessutom verkar hela din kropp reagera mot franska genom att linserna ploppar ut och att magen ständigt gör sig påmind. Jag tror att enda sättet för dig att nå dina drömmars mål och behärska det franska språket är att din värdfamilj börjar prata franska hemma med dig (även när du sitter på toaletten):))))



Här hemma är det mesta som vanligt förutom att Erik är iväg på en fotbollscup i Enköping där de spelar matcher mitt i natten, de spelade en match nu i natt kl. 03.00, om de går till semi & final så spelar dom sista matchen på söndag.

Vi skall åka till Sollentuna och äta lunch på den persiska resturangen med Shirin & Mehdi och därefter skall vi till Enköping och lämna några t-shirts till Erik som han glömde och kanske titta på en match.

Du får föreslå din värdfamilj att ni åker till en persisk resturang i San Diego.

Ha en skön helg och trevligt födelsedagsparty!

Tänk inte så mycket på franskan, det ordnar sig. Försök att hänga med bara.

Pussar & kramar från Mamma & Pappa

2010-02-06 @ 09:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0