Tjolahopp

Heeeej Sverige! Vet ni vad! Idag hade vi kalla vindar, jag frös till och med lite. Livet har sina goda stunder, superskönt var det haha!
Jag gick i alla fall till skolan idag, hade först fotografi, sen historia och sen hade jag franska.

Som jag har berättat så går det runt tjejer i min ålder, även typ 16åringar, som är gravida. Det har blivit en del av min vardag, ser typ 3 gravida tjejer om dagen. Idag såg jag en gravid tjej, det var inget mer med det. Men en timme efter så ser jag henne gå med en barnvagn med typ en ettåring i, hon är i min ålder typ och hon väntar sitt ANDRA barn. Ja, mycket nya erfarenheter.

Annars är allt bra, vi åker tillbaka till OC inom en månad igen tydligen och på fredag morgon, typ kl 6, åker vi till Oregon. Då har jag varit i 6 stater: California, Nevada, New Jersey, New York, Oregon och Arizona (Jag mellanlandade där men jag var UTOMHUS utanför flygplatsen så det räknas faktiskt, jag har satt min fot i Arizona!). Plus att vi kanske åker över till staten Washington också så då är det 7!! Bara 43 kvar! Mitt mål är att ha varit i alla stater. Ska bli spännande i alla fall.

Jag mår bättre idag i alla fall, var i skolan och det var trevligt. Hade min kosmetik kurs idag, vi håller på med sminkningar just nu. Inte så kul, längtar tills vi börjar med hårklippningar!

Har inte så mycket att säga idag.. Juste! Idag var det en tjej som frågade vart jag var ifrån. Sverige, svarade jag. "So you speak swedish?" "Yes i do" "OH MY GOOOD fluently?" "Haha, yes!" "THAT IS SOOOO COOOOL".
Visste inte att det svenska språket var så imponerande!

Frågor som jag får nästan dagligen när folk får reda på att jag är utbytesstudent är: "Are you homesick", "Do you like it here" eller "Is it better than Sweden?". Börjar bli lite trött på att svara på de frågorna men jag svarar ändå med ett leende, älskar att folk är nyfikna!

Nu ska jag sova, jag är jätteglad att det är så många som läser, tack för alla underbara kommentarer, det är de som får mig att vilja fortsätta blogga! Pusss!


Kommentarer
Postat av: Mamma O pappa

Hej,

Visst är det cooooolt att prata svenska. Tänk att det är bara 9 miljoner i heeeeeeela världen som kan det språket (det du).

Det är skönt att höra att du tycker att kul när folk är nyfikna. Här i sverige är det ju fullt och vara nyfiken på folk och fråga va folk kommer ifrån. Det upplevs "förnedrande". Det har jag aldrig förstått mig på förstås.

Det var skönt att se dig och höra din ljuva stämma imorse.Erik tycker att vi sliter på honom och vill ha dig här till sin hjälp...

Igår kväll satt jag o pappa och tittade på gamla bilder.Man blir så förvånad att tiden har passerat så fort.Helt plötsligt är du i USA utan oss på egen hand.

Ha en underbar dag och hjut av allt som livet erbjuder.

Massor med kramar

2009-09-10 @ 10:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0