En liten släng av hemlängtan

Nej, allt är inte en dans på rosor. Jag saknar min familj, jag saknar min släkt, jag saknar mina vänner. Har försökt tänka på annat men nu brast det ut. JAG SAKNAR ER. Önskar att jag kunde åka hem, ge er alla en stor kram och sen komma tillbaka hit. Men det är början som är svår, det är nog lättare om några veckor, kanske t.o.m. några dagar. Kan knappt vänta till juni nästa år då jag får träffa er alla. Älskar er, jättemycket. Jätte jätte mycket.

Det är inte som i filmerna, det är inte som i drömmarna jag hade. Men det är annorlunda, jag lär mig språket, jag bor hos en underbar värdfamilj, jag får erfarenhet, jag utvecklas. Skulle inte vilja åka hem nu, inte än. I juni nästa år, kanske början av juli. Men inte nu. Men jag saknar er, jättemycket. Inget kan någonsin ersätta mitt underbara liv i Sverige. Det är mitt hem och det är där jag vill bo. Men inte i år :)



Min underbara NELLIE! Vill bara åka hem och pussa på dig och ge dig världens bamsekram..



Mitt första möte med min farfar som sitter till vänster, sen min pappa, farfars fru, min bror och jag.



Min underbara morfar med en STOLT Nellie som får sitta där uppe!!



Jag och nellie, älskar den här bilden!



En uttråkad linn, haha.



Så här full är min skola under luncherna.



Vet ni vad.. det känns redan bättre och jag är redan mycket gladare efter att ha bara kunnat skriva av mig. How cooooool isnt that!? Jag tycker om det här, men hemlängtan hör väl till antar jag.. Puss



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag älskardina kloka synpunkter och kommnetarer. Det sättet du ser på tillvaron är fantastiskt.Vi saknardigjätttttemycket också. Vi saknar tilloch med ditt stökiga rum:)))

Vi älska dig och längtar efter nästa sommaren när vi får träffa dig och din underbara familj.

Hoppas att naglarna blev fina

Massor med kramar o blöta pussar

2009-09-04 @ 09:32:35
Postat av: Sara

Vad ska man säga...annat än att vi också saknar dig väldigt väldigt mycket. Det kommer perioder för oss alla här hemma då vi saknar dig så det gör ont. MEN vi får alla lägga det åt sidan för ett tag. Istället ska vi koncentrera oss på att du har det bra. Tänk på allt du får uppleva som du inte hade fått här hemma. Vi finns ALLTID kvar här för dig och när du kommer hem ska du se att allt är som vanligt igen. Tillåt dig själv att njuta av allt som erbjuds nu, även om inte allt är som hemma. Det är nyttigt att inse att filmerna inte visar verkligheten, du får en mer realistisk syn på tillvaron. Detta kanske du aldrig hade förstått om du inte hade fått erfarit det själv. Att känna som du gör är helt normalt och det har vi alla kännt någon gång, att ingenting är som hemma!! Tur är väl det älskling. Borta bra men hemma bäst, som man brukar säga.

Fick du min mailet jag skickade igår kväll?

Vilken fin bild du har lagt upp på dig, det är verkligen DU, sann skönhet! Det är väldigt roligt att du lägger upp foton, lägg gärna upp fler.

Vet du, nu ska jag ta och städa hela huset..kul va?? Nja, lagom roligt skulle jag vilja säga.

Puss på din och din söta mun. Älskar dig väldigt mycket. //sara

2009-09-04 @ 09:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0