Hola!

Hallådär! Idag har varit ännu en dag som har varit upp och ned, men jag ska inte klaga, absolut inte, för överlag så är allt faktiskt jättebra, förutom lite problem i skolan men det går alltid att lösa. Idag var en en bra dag, fick som sagt reda på att jag har A i photografi, men också att jag har F i matte. Lite surt men som tur är sitter jag och pluggar inför matteprovet imorgon som förhoppningsvis ska gå prima ballerina.

Idag hände en sak som inte var så rolig. Vi har nämligen en lektion som heter ELP, där vi har typ läxläsning och man har chansen att fråga läraren om frågor man inte vet. De första 5 minuterna gick jag och min kompis till hennes historialärare och pratade och sen så visste jag inte vart jag skulle gå. Så jag gick till min studievägledare och bad om råd, haha. Hon sa att jag måste gå till matten för att jag inte har ett bra betyg där så jag traskade iväg till matten. Träffade en kompis på vägen så vi småsnackade lite och självklart ser min studievägledare det, men det gjorde inte så mycket. När jag var framme hos matten såg jag att det var fullt så jag vände och gick till ett annat klassrum där jag gjorde min engelska. Senare under dagen träffade jag min studievägledare och berättade för henne att jag inte stannade i matteklassrummet för att jag såg att det var fullt, så jag gick och gjorde min engelskaläxa istället.

Idag under min historialektion fick jag då en lapp om att jag skulle ha ett möte med min studievägledare, mattelärare och mig själv efter skolan. Jag fattade inte riktigt varför men jag antog att det var på grund av mitt dåliga betyg. Jag gick till min studievägledares rum och frågade henne varför vi skulle ha detta möte och hon svarade att det får vi se under mötet. Så, jag gick till mötet och väntade på att hon skulle börja prata. Då säger hon (studievägledaren): "Ja linn, nu är det så att du sa till mig igår att matteläraren kickade ut dig från klassrummet för att det var fullt, men matteläraren säger att det gjorde hon inte alls."
Jag tittade på henne som om jag inte fattade någonting för det gjorde jag inte heller, det hade jag inte alls sagt. Jag hade inte alls skyllt och klagat på att min mattelärare hade kickat ut mig och det försökte jag säga, men trodde dom på mig? Nej.. Jag gav upp och utan att argumentera så stod jag där och ville bara springa därifrån och gråta, jag har redan haft tillräckligt med svårigheter med skolan nu och varför bli anklagad för något jag inte har gjort? Jag blev i alla fall riktigt arg och kände mig förnedrad när två vuxna lärare stod där och tittade på mig och kallade mig en lögnare, de tittade på mig som om jag hade varit värsta dumma tjejen och typ som att "yes, där fick vi dig, nu kan du inte ljuga", aa ni fattar. Det värsta var att jag verkligen inte hade ljugit. Och självklart mejlade de mina värdföräldrar och så, och även om de lyssnar på mig så tycker jag att det är dåligt att lärarna att inte tro på oss elever. Ellerhur?  Tycker ni inte att det var dålig stil? De fick mig verkligen att känna mig som ett problembarn utan att jag ens hade gjort något. Men som tur är har jag underbara värdföräldrar som faktiskt lyssnar på mig :).

Annars mår jag jättebra, älskar er alla underbara i min familj och vänner!
PUSSSSS!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Hej Älskling

Det var underbart o se dig och prata med dig imorse. Jag läste din blog och förstod att det måste ha varit missförstånd. Bry dig inte om det.Sånt händer hela tiden. Vi tror 100% på dig och jag är säker att din familj gör det också och det är huvudsaken.

Du kommer att fixa matten idag det är jag helt säker på.

Sköt om dig och sov så jätte gott och ha en underbar dag imorgon också.

Massor med pussar o kramar

2009-10-02 @ 08:53:09
Postat av: Emmy

men gud! vilken konstig studievägledare :O

kram

2009-10-02 @ 10:22:28
URL: http://sidelicious.blogg.se/
Postat av: Nina

vilket land är du ifrån?

2009-10-02 @ 16:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0