Hallå i lingonstugan

Hej där allihoppa! Idag mår jag mycket bättre! Hoppas allt är bra med er. Jag har mycket plugg nu men planerna är att vara med svea på lördag, och sen åka till min lärares get together på söndag, eftersom att det inte blev av nu i helgen. Imorgon har jag historiaprov och på fredag har jag matteprov, hoppas det går bra!

Idag på idrotten spelade vi basket, INOMHUS, åh vad skönt det var, aircondition! Det var jättetrevligt fram tills dess att min idrottslärare typ bröt handen eller något och var tvungen att lämna lektionen och gå till sjuksyster, och sen fick hans fru komma och hämta honom och åka till sjukhuset. Tyckte så synd om han, han är min favoritlärare!

Det var väl ca 25 grader ute idag, och jag satte på mig en tröja och mina legginsjeans för jag trodde det skulle vara lite kyligt, men icke! På dagen blev det varmare. Jag är ju faktiskt i soliga Kalifornien! Som tur var hade jag ett par shorts i min väska så de satte jag på efter idrotten. 

Ser fram emot helgen då jag inte behöver plugga. Eller lite, menmen. Det ska jag göra! Jag vet att betygen inte räknas här men jag vill inte få dåliga betyg, plus att jag inte får få underkänt i några ämnen. Därför jag pluggar som jag gör, jag vill inte få dåliga betyg.

Vet inte varför mina dagar går upp och ner men ibland är jag så glad och ibland är jag så sur och idag är en linn blir lätt irriterad - dag. Ingen aning varför men jag har fortfarande haft en bra dag. Vi har alla våra sura dagar, ellerhur? När jag känner att jag behöver lite stöd plockar jag fram Saras mycket betydelsefulla!!! brev och de fina bilderna, läser det och tittar på dem och fäller en liten tår. Torkar tåren och fortsätter njuta av min tid här.

Pussssss på er! 

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Hej sura och irriterade, men underbara Linn,

Du verkar inte sur eller irriterad, bara underbar :)))

Skönt att förkylningen är på bättringsvägen. Du verkar kämpa väl med skolan och det ger ju förstås resultat.Vi alla är så stolta över dig :)Du har alltid varit en målmedveten tjej.

Det är självklart så att dagarna är inte alltid lika bra. Humöret går upp o ner och saker o ting känns ibland mer och ibland mindre roliga.Så är det ju...och då är det verkligen skönt att ha SARAS underbara brev....

Hoppas att din lärare inte är allvarligt skadad och kan snart komma tillbaka.

Håller tummarna för historie-provet och även Matte provet.

Vädret här är långt ifrån 25 grader.Det är omkring 0 grader, frosst och idag är det grått.

Sov så gott och dröm underbara drömmar

Älskar dig





2009-10-01 @ 08:07:03
Postat av: Sara

Hej min pärla

Nu fäller jag tårar. Jag saknar dig så mycket att det gör ont ibland.

Jag känner precis som du, vissa dagar känns bättre än andra. Men jag tror att du och jag mår som bäst när vi inte ska ha den där förbannade "lingonveckan", den får mina nerver att hoppa dubbelt och ibland trippelt ;)), tur att den bara hälsar på en vecka i månaden :). Med det vill jag säga att det inte bara är du som har dagar som går upp och ner, så är det för alla. INte alltid så roligt men fullt naturligt.

Nog om det!



Att du är en sann kämpe har jag/vi vetat lääänge. Varför få dåliga betyg när man kan få bra, eller hur?! Misstänker att det är så du resonerar.

Är din idrottslärare snygg? Hoppas att han kommer tillbaka snart.

Vet du vad, här hemma börjar det bli riktigt kallt. Idag satte jag på Nellie hennes overall när hon skulle till dagis...usch.Dessutom börjar vi få post där det står JULKLAPPSTIPS, hur kul är det? Det är bara 1 oktober.

Jag ska ta och maila lite kort till dig, jag har inga nytagna foton nu men skickar så fort jag har tagit några.



Du, jag älskar dig och dessutom är jag väldigt stolt över att få vara din moster. Var dig själv och lita på dig själv, det kommer du komma långt med.



Puss på dig och din söta R***A (gissa vad jag menar om du kan :))

2009-10-01 @ 19:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0