Breaking through the walls

Hej! Idag hade jag som sagt inte vanliga lektioner utan jag var med pa en sak som hette breaking down the walls. Det handlade om att lara kanna andra, lara kanna mig sjalv och lara mig att alla har ett eller flera problem. Ingen ar problemfri, och vi ar inte ensamma. I borjan lekte vi lekar, och hade kul. Sen sa skulle alla sta bakom en linje. Det kallades for Crossing the line. Da sa forelasaren: Cross the line if you blablabla.. Och det var inte latta saker, det var saker som om de kande folk som dott, ifall ngn familjemedlem var dod eller i fangelse, ja ni forstar, riktigt privata och hemska grejer. Valdigt manga hade foraldrar eller syskon som var doda. Manga hade foraldar eller syskon i fangelse. Manga hade foraldrar som var knarkare eller alkoholister. Vissa dagar har jag gatt och varit deppig och tankt pa hur lyckliga andra manniskor ar och hur bra de har det, men nej det stammer inte. Alla har sina problem, vissa storre och vissa mindre. Vi maste ocksa sluta domma manniskor efter hur de ser ut. Alla har vi en bakgrund som har format oss till de vi ar. Sa aldrig mer tanker jag domma ngn innan jag vet deras historia.
I slutet av dagen hade vi delats in i grupper och kande de i varan grupp ganska bra. Vi var ca 200 manniskor i idrottssalen under dagen. I slutet av dagen skulle alla skriva nagra lappar med komplimanger. Jag fick 14. Jag blev nastan tarogd for jag gick in i idrottssalen och jag kande ca 4 personer. Jag gick ut med 14 lappar.
Ja, valdigt filosofiskt men..

Nar jag kom hem sa var jag hemma ett tag, och sa skulle jag ga ut pa tomten. Sjalvklart ska hunden springa ut och vagra komma tillbaka sa det var skitlaskigt men de lyckades tillslut att fa hem honom. Pinsamt var det i alla fall!

Och eftersom att vi ar lediga imorgon, Onsdag, sa tog Blake med mig till han och hans kompisar dar vi bara hangde men jag larde kanna nya manniskor. Han ar sa himla snall och han ar verkligen varldens basta vardbror.

Kommentarer
Postat av: mamma & pappa

Ohhhhh, vi blev också tårögda. Vilket trevligt inlägg.Sånt får du ta med dig från USA till Sverige.Det vore ju jätte bra att göra något liknande här i Sverige. Jag tror att väldigt många människor har fördomar och tror att om man ser ut så här så är man sådan...

Va underbart med så många komplimanger... Vad sa din familj?

Snart blir det Hawaii för dig...

Massor me kramar

o pussar

2009-11-11 @ 12:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0