good evening for me good morning for you

Hola! Nu har vi kommit hem från ett litet get together med mina värdföräldrars jobbarkompisar. Vi var hos min värdpappa Jasons chef och hans hus var lyyyyyx, det hade en jättefin pool och åh vad fint det var! Jag tog mig en liten svimtur i poolen. Så ska jag bo när jag blir stor. Har jag berättat för er att jag har en egen toalett här? Hihi!

Imorgon ska jag och Wendi (Värdmamma) till the shoppingmall för lite terapi (shopping). Hade också en skype träff med min underbara UNDERBARA släkt som jag saknar!! Nästa helg ska vi åka till Orange County, Newport och bo där fredag-måndag. Helgen efter det ska vi till Oregon där min värdpappas familj bor. 

Min representants man Pat är jätteduktig på att surfa så jag frågade om han kunde lära mig det så det ska bli skitkul! En annan rolig sak är att det finns en efter-skolan grej i min skola, called cosmotology vilket är smink, hårklippning, allt - kurs. Och eftersom att jag älskar sånt så har jag anmält mig till det. Så det ska bli skitkul.

Och sen måste jag bara säga en sak som jag har lärt mig som jag vill dela med mig till er alla, speciellt blivande utbytesstudenter:

Innan jag åkte till USA var jag orolig om var jag skulle hamna, jag kunde inte sova vissa nätter för jag var rädd för att hamna in the middle of nowhere. Men jag hamnade kalifornien, alla tyckte att jag var lyllig och många var nästan avundsjuka. Att kunna säga att jag skulle hamna i kalifornien gjorde mig stolt och lycklig, det kändes bra att säga det. För jag visste itne vad som väntade mig. Jag hamnade som ni har läst i ett ohygienskt hem, det finns 50% amerikaner hrä (inte för att jag har ett problem med det utan det jag vill säga att det pratas lika mycket spanska som engelska, har inget problem med det heller men man får möta olika kulturer inte bara den amerikanska, vilket man kanske får mer i in the middle of nowhere stater, inte storstäder som här), och min familj tyckte jag inte alls om. Jag satt där i mitt rum, solen sken ute och stranden var inte alltför långt bort, enligt vissa var det lyx, och jag satt där och önskade att jag hade hamnat i en bra familj, i ett rent hem in the middle of nowhere. Nu säger jag inte att kalifornien är dåligt, men oroa er aldrig för VART ni hamnar. För det viktigaste av allt är att huset är rent, maten är bra, famlijen är snäll och att skolan är bra med trevliga människor och lärare. Sen skadar det självklart inte att solen skiner året om och att man har en pool som man kan bada i när man vill. Men det spelar ingen roll vart du hamnar, det spelar roll hos vem du hamnar. Och KRÄV bilder av huset och människorna innan du ens åker. Det gjorde inte jag, jag antog att de bodde helt ok och att de var snälla människor. Men jag kände mig helt lurad när jag kom fram.

Nu har jag dock hamnat i en underbar familj som sagt. De har lovat att jag ska få måla mitt rum i vilken färg jag vill.. Gissa vilken färg? Seriöst, gissa. Puss

Kommentarer
Postat av: ludvig

rosa!

Postat av: Sara

ROSA,ROSA, ROSA, ROSA, ROSA, OCH ÄNNU MERA ROSA !!!!

2009-08-30 @ 09:33:38
Postat av: mamma O pappa

Hej gumman,

Det låter underbart med allt du skriver. Det var verkligen kloka synpunkter och råd.

Det var UNDERBART att se dig på skype också.

Jag tror att du ska ha väldigt ljust, men kanske inte riktigt vitt. Kan det vara Stockholmsvitt?Nu var det mamma som gissade, och det blir väl fel förstås. Pappa gissar på sandfärgat/latte färgat och säg nu inte bara att " tyyyyyyyyvär pappa hade rätt" för att det är helt fel (det vet jag)



pussar o kramar i drivor



2009-08-30 @ 09:44:59
Postat av: Anonym

rosa

2009-08-30 @ 11:54:58
Postat av: Emilia

Hej linnpinn:D<3 Gud vad bra att du fick byta gummaN;) vi saknar dig här i Sverige. Du har det säkert underbart i San D:D I sverige är det JÄTTE tråkigt och knappt nån sol:( vi tänker på dig puss<3

2009-08-30 @ 14:20:50
Postat av: Hedvig

Haha, lilla linn! Du verkar ha det bra i din nya familj :)

2009-08-30 @ 17:53:19
URL: http://hedvigwaller.wordpress.com
Postat av: emma

ROOOOOOOOOOOOOOOSA

2009-08-30 @ 17:58:09
Postat av: jemmpapaa

rosa! miss you cp

2009-08-30 @ 21:09:40
URL: http://jenniferinillinois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0