First day in new york city

Benen värker efter en shoppingdag i new york city. Staden är underbar med alla sorters människor med olika amerikanska dealekter, det är charmigt. Älskar den amerikanska dealekten, så fin! Tänk att jag också pratar så snart. Igår gick vi och la oss vid klockan 8 och vaknade vid halv 7 (vaknade några gånger under natten, men det gjorde inget), så det blev mycket sömn. Vi gick upp, och det ända som fanns vid frukosten var söta flingor med mjölk, te, juice och muffins. Godisgris som jag är (har lite svårt och dricka osvensk mjölk också), så det blev två blåbärsmuffins och två glas juice till frukost. Welcome to america! Sen åkte vi en buss med en jätterolig guide som hette Eddie. Han tog oss till Central Park där vi gick, men sen berättade han att folk brukade jogga i parken, så varför skulle inte vi göra det? Så vi joggade en bit, haha! Var väl lika bra efter den onyttiga frukosten jag åt. Sen hoppade vi på bussen igen och åkte vidare till Times Square, Soho, Little Italy, Chinatown, med mera. Kul att se. Dock satt vi bara på bussen när vi såg dem men sen fick vi egen tid och då var jag och Hedvig på 5th Avenue och Times Square. Jag tycker att om man inte vill lägga flera timmar på att se varje grej så räcker det att vara i NY i tre dagar. Fast jag är mer för solsemester än titta-runt-på-staden semester så det beror självklart på vilken sorts person man är och vad man tycker om. Imorgon ska vi vidare på tur på bussen och vi ska gå i Soho förhoppningsvis. Mycket shopping blev det inte, en necessär, en häng-necessär (båda från Victorias secret), två I LOVE NY tröjor, en till mig och en till min bror, en new york skylt med min brors namn på, (har bestämt att jag ska försöka hitta en sån från varje stat jag är i med hans namn, kul va?), och en jeansklänning från forever21. Slänger in en fin bild från dagen, har dock ingen på mig, jag har bara tagit turistbilder. Hihi. Och jag läser varenda kommentar ska ni veta om ni undrar varför jag inte svarar på dom, men jag svarar om ni har några frågor :) Jag har det i alla fall bra här! På fredag går mitt flyg runt 7 på morgonen, jippi. Faktiskt så är det Jippi för då har jag hela dagen på mig att umgås med min värdfamilj. Puss på er allihopa! Familj och vänner, jag älskar er.

Sara, du ville ha en jeansklänning, check this out! Om det inte funkar, gå in på forever21.com på casual dresses. På sida ett (mitten eller längst ner) och på sida på (högst upp) hittar du två jeansklänningar. Köpte den på första sidan idag.

http://www.forever21.com/product.asp?catalog%5Fname=FOREVER21&category%5Fname=dress%5Fcasual&product%5Fid=2064104883&Page=1


http://www.forever21.com/product.asp?catalog%5Fname=FOREVER21&category%5Fname=dress%5Fcasual&product%5Fid=2063277477&Page=2



Kommentarer
Postat av: Sara

Hej sötnos

VA ROLIGT ni verkar ha det...såååå roligt att läsa. Kul att ni tog er en joggingtur..du sprang som en gud antar jag ;)))

Jag bli inte chockad över deras matvanor....KATASTOFAL!! Kul att du hittade till forever 21, jag såg klänningarna, den första var jättefin men sommaren är ju nästan slut här. Det får bli till nästa sommar. Finns det några snygga grabbar då?? Hur är vädret??



Var rädd om dig..älskar dig //sara

2009-08-20 @ 10:03:44
Postat av: Mamma

Hej nannnnna,

Vad kul att höra att du har det bra. Det är verkligen en stor tröst.

Du skriver riktigt målande med humör och det älskar jag.Det är så kul o läsa det du skriver så jag väntar med spänning varje dag på att läsa det senaste om dig.

Farmor och Julia åkte hem igår så det blev tomt en gågn till.Sedan var vardagen igång igen.Vädret är toppen bra med blå himmel och skön luft.Erik började sin skola igår och åker till klassresa (Gotland) imorgon.

Han saknar dig mycket och frågade igår om vi hade hört ngt från dig :))

Idag har jag ägnat en stund till att städa ditt rum. Slängt en hel del som låg på golvet och lagt andra saker som skulle sparas i lådorna.

Jag har inte träffat Nellie-pellie sen du åkte om det kan vara ngn tröst för dig :))))

P.s Dialekt stavas så här D.s :)))

Sköt om dig och njut av allt som erbjuds.

Massor med kramar o pussar

/Mamma

2009-08-20 @ 10:30:42
Postat av: emma

det låter ju toppen hjärtat! jag är avundsjuk:)

saknar dig redan....

pusspuss

2009-08-20 @ 12:10:16
Postat av: cornelia

Hej gumman !

åå jag är jätte avis på dig , jag vill också vara i nyc och göra allt det där roliga du gör! Mest avis är jag nog att du får gå i massa roliga affärer och shoppa.. speciellt forever21 ! Hoppas du inte har allt för ont i bena och fötterna att gå i storstaden :) jag längtar tills du skriver nästa gång sötnos. Skriv så mycket du orkar jag sitter här och väntar förväntansfullt på ett litet inlägg !! puss älskar dig <3

2009-08-20 @ 13:05:20
URL: http://corneliaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0